Ouder over “Hoofd”
“Leerkrachten denken proactief mee”
Cristel van Gulik – moeder van drie hoogbegaafde kinderen – is blij dat haar dochters Anne en Sophie zijn overgestapt naar Driecant. “Anne is een erg gevoelig meisje”, licht ze toe. “Daarom is het fijn dat ze in groep 6 met twintig leerlingen zit en het er gestructureerd aan toegaat. Sophie had in het begin moeite om haar oude school los te laten. Nu heeft ze het ook heel erg naar haar zin in groep 4.”
Goed contact met school
Cristel en haar man Rob hebben vanaf het begin goed contact met de school. “Voordat Anne en Sophie naar Driecant gingen, hebben we met directeur Marion van Herk en intern begeleider Alexandra van Dijk besproken waar we op de vorige school tegenaan liepen en wat de mogelijkheden op Driecant zijn. De school heeft namelijk een passend beleid met betrekking tot hoogbegaafdheid en sensitiviteit.”
Proactieve leerkrachten
“Ook de leerkrachten denken proactief mee”, gaat Cristel verder. “Het viel me op dat ze snel een goed beeld van Anne en Sophie hadden en inspeelden op hun behoeftes. Bijvoorbeeld: als de juf signaleert dat Anne of Sophie meer uitdaging nodig heeft, dan geeft ze haar moeilijkere rekenwerkjes uit Rekentijger. Komt de juf er niet uit, dan overlegt ze dit met ons en de intern begeleider. We spreken samen af wat ze bij Anne of Sophie gaat inzetten. Dat waardeer ik zeer.”
Met plezier naar Leermeergroep
Anne en Sophie zitten – één dagdeel in de week – in de Leermeergroep met andere hoogbegaafde kinderen. “Anne kijkt daar écht naar uit; ze zit dan bij andere hoogbegaafde kinderen met dezelfde ervaringen als zij. Ook Sophie gaat er met plezier naartoe: ze vindt er uitdaging en leert er samen te werken.”